עוגת הבננה הזו היא בעצם גרסה משודרגת של עוגת יום ההולדת האחרונה שלי. נכון, זה נראה קצת מוזר שעוגת אינגליש קייק היא בעצם שדרוג לעוגת יום הולדת גבוהה וחגיגית, אך לא שופטים ספר על פי כריכתו. עם כל הכבוד לעוגה המגונדרת, השילוב של עוגת בננה עם קרם חמאה בטעם שוקולד לא כל כך הלהיב אותי בסוף. הבטחתי לעצמי לעבוד על מתכון טוב יותר וקיבלתי את הדחף לעשות זאת ביום הולדתה של ארד.

ארד שייכת לתיאה ומאור והיא חגגה יום הולדת שנתיים לאחרונה. ליום הולדתה, תיאה ביקשה ממני עוגת בננה וחמאת בוטנים בצורת אלמו, הדמות האדומה מרחוב סומסום. באותו הרגע היססתי, כי זכרתי את השילוב הפחות מוצלח מהעוגה הקודמת. בסוף החלטתי ללכת על זה אך לא הספקתי לעבוד על המתכון, אז הכנתי את אלמו מעוגת שוקולד במקום. ארד היתה מקסימה כרגיל וקיבלה את עוגת השוקולד באהבה.

הצלחתי להגיע לעוגת הבננה רק באירוע פרידה לחברים שעוברים לחו”ל. הכנתי מספר קינוחים לאירוע. את רובם שמרתי במקרר, חוץ מהעוגה הזו שהשארתי על אדן חלון המטבח. הארוחה באירוע היתה גדולה. לרגע חששתי שלא יהיה מקום בבטן לכל הקינוחים. כשהגיע סוף כל סוף הרגע המיוחל, הוצאתי את כל הקינוחים מהמקרר וסידרתי אותם על השולחן. ניגשתי לאדן החלון וגיליתי להפתעתי שחצי מהעוגה נעלם. מסתבר שהאורחים נשנשו מהעוגה עוד לפני הגשת הקינוחים. ואז חיסלו את השאר בזמן שיא. היה בהחלט ערב מצוין וללא ספק עוגת בננה טעימה.

בלילת עוגת בננה
פיזור קראמבל פקאן
עוגת הבננה לפני אפייה
עוגת הבננה אחרי אפייה
עוגת בננה עם קראמבל פקאן

רכיבים


עוגת בננה
200 גר’ קמח
1 כפית אבקת אפייה
½ כפית סודה לשתייה
½1 כפיות קינמון
½ כפית מלח
70 גר’ סוכר לבן
75 גר’ סוכר חום כהה
90 גר’ חמאה רכה
(חתוכה לקוביות)
2 ביצים L
(מומלץ בטמפרטורת החדר)
2 בננות קטנות ובשלות
(140 גר’)
2/3 כוס חלב

קראמבל פקאן
40 גר’ סוכר
35 גר’ קמח
35 גר’ פקאנים קצוצים גס
1 כף שמן קנולה

עיטור
חמאת בוטנים

ציוד
תבנית אינגליש קייק
(שלי בגודל: 11×30 ס”מ)


קראמבל פקאן

שמים קמח וסוכר בקערה קטנה ומערבבים. מוסיפים את הפקאנים הקצוצים ומערבבים. מוסיפים את השמן ומערבבים עם מזלג עד שכל התערובת לחה. שומרים במקרר עד לשימוש.

עוגת בננה

משמנים קלות את תבנית האפייה ומרפדים את התחתית של התבנית בנייר אפייה. מנפים קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה וקינמון לתוך קערה. מוסיפים מלח ומערבבים היטב עם מטרפה. מניחים בצד.

מוזגים חלב לתוך קומקום ומחממים על אש נמוכה. להיזהר לא לחמם עד לרתיחה, מספיק שזה יהיה חמים מעט. מחממים תנור ל-175°.

מחממים את החמאה במיקרו בפולסים של 5 שניות כל פעם עד לקבלת מרקם מיונז. מעבירים את החמאה לתוך קערת המיקסר ומוסיפים את סוכר הלבן והסוכר החום. מקציפים במהירות בינונית-גבוהה עד שהתערובת בהירה ותפוחה מעט (כ-5 דקות).

במקביל מכינים בן מארי: ממלאים קלחת במעט מים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. מוסיפים את הביצים בהדרגה לתערובת החמאה (מחכים כל פעם עד להטמעה). מגרדים את דפנות הקערה מדי פעם.

ייתכן והבלילה תתפרק במהלך הוספת הביצים לחמאה. זה בדרך כלל קורה כאשר הרכיבים לא נמצאים באותה הטמפרטורה לפני החיבור. אין מה לדאוג, נתקן את זה אוטוטו.

בעזרת מזלג, מועכים את הבננות למחית. מוסיפים את מחית הבננות לבלילה בהדרגה ומערבבים כל פעם. אין מנוס, לרוב בשלב הזה הבלילה המסכנה כבר שבורה. מה עושים? מניחים את קערת המיקסר על הבן מארי שהכנו קודם ומערבבים את הבלילה עם מטרפה. הערבוב והחימום העדין יסדרו את העניין (ממש כמו נס קטן).

מסירים את הקערה מהאש ומוסיפים חצי מתערובת האבקות. מקפלים יחד, בעדינות, בעזרת מטרפה. מוסיפים את החלב החמים ומערבבים שוב. מוסיפים את שאר תערובת האבקות ומקפלים עם מטרפה רק עד להטמעה.

מוזגים את הבלילה לתוך תבנית האפייה. מפזרים קראמבל פקאן מעל הבלילה. מכניסים לתנור ואופים כ-30-35 דקות עד שקיסם שנועצים במרכז העוגה יוצא יבש. מוציאים מהתנור ועוברים עם סכין משוננת בין דפנות התבנית לעוגה. מצננים כ-10 דקות בטמפרטורת החדר לפני שמשחררים את העוגה מהתבנית.

עיטור

לפני ההגשה, מוודאים שלחמאת הבוטנים מרקם רך. אם לא, מעבירים לקערה קטנה ומחממים במיקרו עד לריכוך. בעזרת כפית, מזלפים את חמאת הבוטנים בצורת פסים מעל העוגה.

עוגת בננה עם קראמבל פקאן
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements