ביוני האחרון נסעתי לארה”ב. כן, כמעט לחודש שלם. ברחתי מהעבודה, המטלות והאפייה וניסיתי ליהנות מחודש ללא דאגות. חזרתי לארץ שלשום, אך הראש עדיין שם. עדיין נהנה מעוד חתיכה מהעוגה הזו שאכלתי לראשונה שם, הרחק אי שם בארה”ב, וכעת היא הולכת להיות אורחת קבועה בביתי.

ביקרתי ב-7 ערים גדולות. בוושינגטון היתה לי קבלת פנים חמימה משרון ויונתן שדאגו לארוחת צהריים ביתית איך שנחתנו, הכללה מאפינס בננה מבית צ’סלו. באורלנדו ביקרתי את הארי פוטר בעולמו המכושף ונשביתי בקסמה של ממלכת החיות של דיסני. בבוסטון ביקרתי את חברתי היקרה מיכל ואת הארנבות המקפצות שלה. בסנט לואיס עליתי לראש הקשת. שעתיים מאוסטין ביקרתי בחווה של רייגן המוכשר שהכין במו ידיו את קרש החיתוך היפהפה בתמונה הראשית. בניו אורלינס נמסתי מהחום ובניו יורק עשיתי שופינג.

היה טיול ממש חלומי, אבל כל חלום מגיע לקיצו, והנה חזרתי לארץ ולשגרת היום יום. כדי שהנחיתה תהיה רכה החלטתי לאפות את עוגת הקישואים הנהדרת שאכלתי בבית משפחתי השנייה בסנט לואיס. ג’ין הכינה את העוגה המפורסמת שלה. עוגה רכה ולחה אך קראנצ’ית מהאגוזים, שמכילה קישואים! בהתחלה השילוב של ירקות לא ממש הסתדר לי בראש אך אחרי הביס הראשון שכחתי מהעניין והמשכתי לביס השני והשלישי.

* המתכון מספיק לעוגת אינגליש קייק אחת בגודל 10×23 ס”מ.

גרידת קישואים
בלילה
לאחר אפייה
עוגת קישואים

רכיבים


1 כוס קמח (150 גר’)
½1 כפיות קינמון
1 כפית סודה לשתייה
½ כפית אבקת אפייה
½ כפית מלח
1 כוס סוכר (220 גר’)
½1 ביצים (80 גר’)
½ כוס שמן קנולה
½1 כפיות מחית וניל
1 כוס לא דחוסה
של גרידת קישואים (150 גר’)*
½ כוס אגוזי מלך קצוצים (60 גר’)

ציוד
תבנית אפייה מרובעת בגודל 10x23 ס”מ


* מכינים את הקישואים: 2 קישואים בינוניים אמורים להספיק למתכון. שוטפים את הקישואים, חותכים את הקצוות ונפטרים מהם. בעזרת מגרדת (מיקרופליין) מגרדים את הקישואים יחד עם הקליפה. שומרים בצד.

משמנים קלות את התבנית ומרפדים את התחתית עם נייר אפייה. מנפים קמח, קינמון, סודה לשתייה ואבקת אפייה לתוך קערה. מוסיפים מלח וסוכר ומערבבים לתערובת אחידה. מניחים בצד.

מקציפים את הביצים במהירות בינונית עד לקצף רך. מוסיפים שמן ומחית וניל וממשיכים להקציף. מחממים תנור ל-175°.

מוסיפים את תערובת האבקות ומערבבים עד שאחיד (מהרגע שהקמח נכנס לבלילה חשוב לא לערבב יותר מדי, אלא רק עד שהתערובת אחידה). התערובת תיראה יבשה ותזכיר בצק במרקמה. זה בסדר, לא חסר נוזלים. הקישואים יסדרו את העניין.

מוסיפים את גרידת הקישואים ומערבבים עם מרית עד שאחיד. התערובת כעת נוזלית מספיק, כיאה לבלילת עוגה בחושה. מוסיפים את אגוזי המלך הקצוצים ומערבבים קלות.

מוזגים את הבלילה לתוך התבנית. מכניסים את התבנית לתנור ואופים כ-40 דקות עד שקיסם שנועצים בעוגה יוצא עם מעט פירורים לחים.

מוציאים מהתנור ועוברים עם סכין משוננת מסביב לדפנות. נותנים לעוגה להתייצב בטמפרטורת החדר כ-10-15 דקות לפני שמשחררים מהתבנית.

עוגת הקישואים של ג’ין נשמרת כיומיים-שלושה בטמפרטורת החדר או עד לשבוע במקרר.

עוגת קישואים
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements