הפוסט הזה נולד מסיבה אחת בלבד, ממש רציתי לנסות ליצור קלתית עם עיטור מסביב, כמו שניתן לראות בוידאו הזה שמצאתי ביו-טיוב (אמנם אילם, אך אומר הרבה). בוידאו השף מסביר איך לעשות פונסאז’ מושלם, שזה חשוב בחלקו, אך אז הוא ממשיך להראות איך עושים את העיטור מסביב וזה החלק שהלהיב אותי.

חיפשתי מה לשים בתוך הקלתית ואז נתקלתי בפוסט הבא, טארט פיסטוק. את סירופ התירס החלטתי להחליף בסירופ ג’ינג’ר שקניתי במעדנייה חמודה בפינלנד. זה סירופ מתוק עם טוויסט מפתיע של חריפות והוא הולך מצוין על פנקייקס. אם לא מוצאים כזה, אפשר להחליף בסירופ מייפל. את הטעם של הג’ינג’ר מקבלים בסופו של דבר מגרידת הג’ינג’ר שהוספתי למלית. אם בכל זאת רוצים מלית מייפל מתוקה וקלאסית, פשוט משמיטים את גרידת הג’ינג’ר.

מרכיבים לבצק פריך

פונסאז'

עיטור קלתית

קיצוץ פיסטוקים

מילוי טארט ג'ינג'ר פיסטוק

טארט ג'ינג'ר פיסטוק לאחר אפייה

טארט ג'ינג'ר פיסטוק


בצק פריך
175 גר’ קמח
20 גר’ אבקת שקדים
65 גר’ אבקת סוכר
2 גר’ (כ-4 קורט) מלח
זסט מלימון אחד
100 גר’ חמאה קרה (חתוכה לקוביות)
45 גר’ ביצים

מלית
160 גר’ סירופ ג’ינג’ר/ מייפל
130 גר’ סוכר חום בהיר
65 גר’ חמאה בקוביות
20 גר’ גרידת ג’ינג’ר
150 גר’ ביצים
1 כפית מחית וניל
¼ כפית מלח
60 גר’ פיסטוקים קלופים קצוצים גס

ציפוי
130 גר’ פיסטוקים קלופים

ציוד
רינג בקוטר 20 ס”מ וגובה 2.5 ס”מ
מצבט


בצק פריך

מכניסים קמח, אבקת שקדים , אבקת סוכר, מלח, זסט וחמאה לקערת המיקסר ושומרים במקרר כ-10 דקות. מוציאים ומערבבים במיקסר עם וו הגיטרה במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת מרקם של חול. רוצים שגושי החמאה יהיו קטנים ככל האפשר בלי להמיס אותם.

מוסיפים את הביצים בבת אחת וממשיכים לערבב באותה מהירות עד שהבצק מתחיל להתחבר אבל עדיין לא אחיד לגמרי. מוציאים, מאחדים את הבצק לגוש ומכסים בניילון נצמד. משטחים מעט ומעבירים לקירור לשעה לפחות (מומלץ תמיד להכין מראש, הבצק יכול להישמר עד לשבוע במקרר וכחודשיים-שלושה במקפיא).

כשהבצק נוקשה וקר מספיק, מסירים את הניילון, מקמחים את משטח העבודה, מניחים עליו את הבצק ומקמחים גם אותו מעט. מרדדים עם מערוך, מסובבים את הבצק כל הזמן ומוודאים שלא נדבק למשטח. מרדדים עד לעובי של 3-4 מ”מ (מומלץ לבדוק עם סרגל).

חשוב! אם בכל שלב כלשהו הבצק מתחיל להתרכך, מחזירים ישר למקרר עד שהוא מתמצק חזרה.

פונסאז’: מורחים קצת חמאה על האצבע ועוברים על הדופן הפנימית של הרינג על מנת שהבצק יידבק אליו. מניחים את הרינג על גבי הבצק וחותכים עיגול קצת גדול יותר מהרינג. מניחים את הרינג על נייר אפייה ועל הרינג מניחים את הבצק. מרימים את קצוות הבצק, דוחפים בעדינות פנימה ומצמידים אותו לדופן הרינג, מתחתית הרינג למעלה. עוברים על ההיקף ודוחפים בעדינות את הבצק מעט מטה כך שנוצרת זווית ישרה בפינות. (אם הבצק נקרע בטעות, זה לא סוף העולם. מדביקים בעדינות את הצדדים שנקרעו אחד לשני וממשיכים בעבודה).

את העיטור מסביב לקלתית עשיתי לפי וידאו מגניב שמצאתי ביו-טיוב. ממליץ מאוד ללכת לפי ההנחיות שלו. בגדול, מקפלים את הקפלים העודפים של הבצק חזרה פנימה לתוך הקלתית מעל לרינג ליצירת טבעת בעובי כ-1 ס”מ. עוברים על ראש הרינג עם מערוך כדי להיפטר מקצוות הבצק העודף. מיישרים חזרה את הקיפול שייצרנו מסביב לראש הרינג ובעזרת מצבט עוברים על ההיקף וצובטים באלכסון. מיישרים חזרה את פנים הקלתית ושומרים המקפיא.

מלית

מחממים תנור ל-175°.

בתוך קלחת שמים סירופ ג’ינג’ר (או מייפל) וסוכר חום. מחממים על אש בינונית תוך כדי ערבוב להמסה חלקית של הסוכר. מביאים לרתיחה, מסירים מהאש ומוסיפים את החמאה. מערבבים היטב עד להמסה. מוסיפים את הג’ינג’ר ומערבבים שוב. מצננים מעט.

בתוך קערה שמים ביצים וטורפים. מוזגים שליש מהמלית לביצים, תוך כדי טריפה, ואז מוזגים חזרה למלית וממשיכים לטרוף עד שאחיד. מוסיפים וניל ומלח ומערבבים. מוסיפים את הפיסטוקים הקצוצים ומערבבים קלות.

מוזגים את המלית לתוך הקלתית וממלאים עד כ-3/4 מגובהה. מכניסים לתנור ואופים כ-40 דקות עד שהמלית יציבה מסביב ועדיין רוטטת במרכז. זה ממש מתנפח במהלך האפייה, זה נורמלי לחלוטין. מוציאים מהתנור ומניחים בחוץ כ-5 דקות עד שהמלית צונחת חזרה. מצפים את פני המלית בשכבת פיסטוקים אחידה ודוחפים אותם מעט פנימה כדי שידבקו למלית. מחזירים לתנור להשלמת אפייה וקליית הפיסטוקים כ-7 דקות נוספות. מוציאים ומצננים בחוץ.

על מנת לחלץ את הרינג בקלות, עוברים על קצה הקלתית עם סכין משוננת קטנה ומנסרים את הקצוות שנאפו על הרינג. מחלצים את הרינג ושומרים במקרר כ-3-4 ימים.

טארט ג'ינג'ר פיסטוק

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements