או שעלי לומר עוּגוֹנִיוֹת וניל? לפחות זה מה שהאקדמיה ללשון העברית קבעה. וזה לא כזה נורא. עדיף מהשם השני שהאקדמיה הציעה בהתחלה, מופין מקושט (אוי ויי). פעם חיפשתי את המילה לכלי שמוציא את הבפנוכו של הקישוא (באנגלית: corer, בערבית: مقوار). לא מצאתי ומי ששאלתי לא ידע. פניתי לאקדמיה ללשון והם טענו שלא קיימת מילה כזו בעברית. עדיין. כנראה שהעבודה שלהם עוד רבה ומרובה. לא כך הדבר עבור הקאפקייקס האלה.

הקאפקייקס האלה פשוטים להכנה וטעימים. על כך יכולה להעיד יסמין, האחיינית המתוקה שלי שאכלה שלושה ברצף כשהיה מולה שולחן מלא בממתקים וחטיפים (ורק לאבא לא נשאר לטעום). את הרעיון לקאפקייקס קיבלתי מטל הנהדרת ששיחקה עם המתכון של עוגת פיסטוק לימון וקיבלה עוגת וניל ושקדים מעולה. (תודה טל!)

החלטתי לעשות את אותו הניסוי והכנתי מהמתכון קאפקייקס, עם קצפת מסקרפונה בטעם וניל. את הקאפקייקס הכנתי ליום הולדתה של נדין, אחיינית אחרת שלי שחגגה 4 שנים. נדין מתנהגת לפעמים כמו ילדת שמנת, ומה הולך טוב עם שמנת? תותים! אז עיטרתי את הקאפקייקס בתותים מעל הקצפת, ונדין בתורה אכלה כמעט את כל התותים. בכל זאת ילדת היום הולדת. זכותה.

תבנית קאפקייקס
בלילת קאפקייקס
קאפקייקס
זילוף קצפת מסקרפונה וניל
קאפקייקס וניל עם קצפת מסקרפונה

רכיבים


קאפקייקס וניל
60 גר’ אבקת שקדים
110 גר’ קמח
¾ כפית אבקת אפייה
¼ כפית מלח
2 ביצים
140 גר’ סוכר
35 גר’ שמן קנולה
1 כפית מחית וניל
זסט מ-½ לימון
80 גר’ חלב

קצפת מסקרפונה וניל
60 גר’ גבינת מסקרפונה
35 גר’ חלב מרוכז
20 גר’ אבקת סוכר
120 גר’ שמנת מתוקה
1 כפית מחית וניל

עיטור
תותים טריים

ציוד
תבנית קאפקייקס
עטרות נייר בגודל 4
שק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 1.5 ס”מ


המתכון מספיק ל-9 עוגוניות בינוניות


קאפקייקס וניל

מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר.

שמים אבקת שקדים בתוך קערה. מנפים קמח ישירות לתוך קערת השקדים. מוסיפים אבקת אפייה ומלח. מערבבים היטב עם מטרפה ומניחים בצד.

מוזגים חלב לתוך קומקום ומחממים על אש נמוכה (אפשר גם במיקרו). להיזהר לא לחמם עד לרתיחה, מספיק שזה יהיה חמים מעט. מחממים תנור ל-175°.

שמים ביצים וסוכר בתוך קערת המיקסר. מקציפים יחד על מהירות בינונית עד לקציפה תפוחה ובהירה. מוסיפים שמן, וניל וזסט לימון ומקציפים עוד קצת. מוסיפים חצי מתערובת האבקות ומקפלים יחד, בעדינות, בעזרת מטרפה. מוסיפים את החלב ומערבבים שוב. מוסיפים את שאר תערובת האבקות ומקפלים עם מטרפה רק עד להטמעה.

מוזגים את הבלילה לתוך עטרות הנייר וממלאים כמעט עד הסוף. מכניסים לתנור ואופים כ-16-18 דקות עד שקיסם שנועצים במרכז אחד הקאפקייקס יוצא יבש. מוציאים ומצננים בטמפרטורת החדר.

קצפת מסקרפונה

שמים מסקרפונה, חלב מרוכז, מחית וניל ואבקת סוכר בתוך קערת מיקסר ומערבבים היטב. המיקסר לא יצליח לערבב את זה למרקם קרמי לחלוטין, זה יישאר קצת גבשושי. כדי להקרים את זה, מערבבים היטב עם מרית ומועכים את הגושים על גבי דפנות הקערה עד שאחיד.

מוסיפים שמנת מתוקה ומקציפים עד שיציב (להיזהר מהקצפת יתר). מעבירים לשקית זילוף עם צנטר חלק בקוטר 1.5 ס”מ. 

הרכבה

מחלצים את הקאפקייקס מהתבנית. מזלפים בספירלה תלולית של קצפת מעל כל קאפקייק. מעטרים עם תות שדה טרי. שומרים במקרר כיומיים-שלושה.

קאפקייקס וניל עם קצפת מסקרפונה
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements