מאז שפתחתי את הבלוג הקטן שלי, נטלי (בלוגרית סופרסטאר) לא הפסיקה להראות תמיכה ואהבה כלפיו. את הבלוג המטריף שלה, עוגיו.נט, גיליתי לפני כ-5 שנים, כשרק התחלתי להתעניין בעולם האפייה. הסטאז’רית בבית המרקחת (ששמה לב להתלהבות הפתאומית שלי לעוגות) שאלה אם אני מכיר את הבלוג. “עוגיונת.. כמו עוגייה קטנה?”שאלתי. “לא, עוגיו דוט נט!” היא ענתה. כבר הייתי שבוי בקסם.

כל פעם שהייתי מחפש למתוח את גבולות יכולת האפייה שלי, הייתי נכנס לבלוג של עוגיו.נט לחפש מתכון מאתגר. מעוגיות אלפחורס נימוחות לעוגת שוקולד וטראפלס מפוארת, תמיד היה שם משהו שיקלע לטעמי. היה אפילו מתכון אחד שמאוד רציתי לנסות אבל לא הרגשתי מספיק בשל בשבילו, קונקורד שוקולד וקצפת. נראה לי שהגיע הזמן לקפוץ למים (או להר המרנג) ולהכין את הדבר המושלם הזה.

מפה לשם (או בעצם, מירושלים לרמת גן), נטלי הזמינה אותי לשחק אצלה במטבח. לא תכננו יותר מדי, ולא החלטנו מה נאפה. רק ידענו שזה צריך להיות קינוח עם פיסטוקים, מסקרפונה ותותים, בנימת כריסמס. מישהו אמר עוגת פיסטוק? יאללה! נטלי התחילה לרפד תבניות, לשקול רכיבים, להקציף ביצים, לקפל את היבשים… ואני יושב ומפטפט מהתרגשות, עד שלפתע אני שם לב שהעוגה כבר בתנור!

אוקי, הגיע הזמן להיות יעיל. אני אכין את הקרם לעוגה. הפשלתי שרוולים והתחלתי להכין קצפת מסקרפונה חלומית. קצפת כל כך טעימה, פשוט ללקק את האצבעות. רגע… למה האצבעות שלי מלוחות? אוי ויי… שמתי מלח במקום סוכר בקצפת! (שבכלל אמורה להיות עם אבקת סוכר). יופי, אחלה דרך להרשים את נטלי. 

המשכנו הלאה והכנו גם קאפקייקס חמודים בצורת עצי כריסמס. נכון, קצת ילדותי מצידינו, אבל רוח החג דבקה בנו כמו שמן לסופגנייה. מה שהלך שם לא יסופר באף בלוג, לעולם. במהלך קישוט הקאפקייקס בסוכריות צבעוניות, הרמתי את מבטי לנטלי והיא היתה שקועה במלאכה עם חיוך רחב וניצוץ בעיניים. הבנתי באותו רגע שמצאתי שותפה לשיגעון הכריסמס שלי.

תותים
בלילת עוגת פיסטוק
עוגת פיסטוק
עוגת פיסטוק, מסקרפונה ותותים
פיסטוקים קצוצים
עוגת פיסטוק, מסקרפונה ותותים
זילוף קצפת מסקרפונה
עוגת פיסטוק, מסקרפונה ותותים

רכיבים


עוגת פיסטוק
90 גר’ פיסטוקים קלופים
165 גר’ קמח
1 כפית אבקת אפייה
½ כפית מלח
3 ביצים
210 גר’ סוכר
50 גר’ שמן קנולה
זסט מלימון אחד
120 גר’ חלב

סירופ לימון
¼ כוס מיץ לימון
זסט מלימון אחד
2 כפות סוכר

קצפת מסקרפונה
120 גר’ גבינת מסקרפונה
240 גר’ שמנת מתוקה
60 גר’ אבקת סוכר
60 גר’ חלב מרוכז

1 כפית מחית וניל

מילוי ועיטור
30 גר’ פיסטוקים קצוצים
200 גר’ תותים טריים

ציוד
2 תבניות עגולות בקוטר 16 ס”מ
שק זילוף עם צנתר משונן בקוטר 2 ס”מ
מברשת


עוגת פיסטוק

משמנים קלות את תבניות האפייה ומרפדים את התחתית של כל תבנית בנייר אפייה.

שמים פיסטוקים וקמח במעבד מזון וטוחנים לאבקה. מעבירים לקערה ומוסיפים אבקת אפייה ומלח. מערבבים היטב עם מטרפה ומניחים בצד.

מוזגים חלב לתוך קומקום ומחממים מעט על אש נמוכה (אפשר גם במיקרו). מחממים תנור ל-175°.

שמים ביצים וסוכר בתוך קערת המיקסר. מקציפים יחד על מהירות בינונית עד לקציפה תפוחה ובהירה. מוסיפים שמן וזסט לימון ומקציפים עוד קצת. מוסיפים חצי מתערובת האבקות ומקפלים יחד, בעדינות, בעזרת מטרפה. מוזגים את החלב ומערבבים שוב. מוסיפים את שאר תערובת האבקות ומקפלים עם מטרפה רק עד להטמעה.

מוזגים את הבלילה באופן שווה לשתי תבניות האפייה. אם זה אפשרי, עוטפים יריעת מגבת לחה מסביב לכל תבנית לאפייה אחידה יותר. מכניסים לתנור ואופים בין 18 ל-20 דקות עד שקיסם שנועצים במרכז העוגה יוצא יבש. מוציאים מהתנור ועוברים עם סכין משוננת בין דפנות התבנית לעוגה. מצננים כ-10 דקות בטמפרטורת החדר לפני שמשחררים את העוגות מהתבנית.

סירופ לימון

מוזגים מיץ לימון לתוך קומקום. מוסיפים סוכר וזסט לימון. מחממים על אש בינונית ומערבבים עם מרית כדי להמיס את הסוכר. ברגע שהסירופ מתחיל לרתוח, מפסיקים לערבב וממשיכים לחמם על אש נמוכה ל-10 דקות נוספות. מסירים מהאש ושומרים בצד.

קצפת מסקרפונה

שמים גבינת מסקרפונה, חלב מרוכז, אבקת סוכר ומחית וניל בתוך קערת המיקסר ומערבבים היטב. המיקסר לא יצליח לערבב את זה למרקם קרמי לחלוטין, זה יישאר גבשושי. כדי להקרים את זה, מערבבים היטב עם מרית ומועכים את הגושים על גבי דפנות הקערה עד שאחיד.

 מוסיפים וניל ושמנת מתוקה וממשיכים להקציף עד שיציב. (להיזהר מהקצפת יתר). מומלץ לגרד את דפנות הקערה באמצע ההקצפה. מעבירים לתוך שק זילוף עם צנתר משונן בקוטר 2 ס”מ.

הרכבה

במידת הצורך, חותכים את הראש של כל עוגה עם סכין משוננת גדולה או מסור עוגות. לחיתוך ישר ולא משופע, מסובבים את העוגה, חותכים מהדפנות קודם ולאט לאט מתקדמים למרכז העוגה. מסירים את נייר האפייה מתחתית העוגה.

מניחים שכבת עוגה ראשונה על גבי צלחת הגשה. בעזרת מברשת, מרטיבים את העוגה מעט עם סירופ לימון. מזלפים שכבה נדיבה של קצפת מסקרפונה מעל העוגה. מפזרים תותים פרוסים על פני המסקרפונה ומעטרים עם פיסטוקים קצוצים. מזלפים כמה תלוליות קצפת על גבי שכבת התותים.

מניחים את שכבת העוגה השנייה מעל. מרטיבים מעט עם סירופ לימון. מזלפים תלוליות קצפת מסקרפונה על פני העוגה. מעטרים עם תותים חתוכים לקוביות ופיסטוקים קצוצים. שומרים את עוגת הפיסטוק עם מסקרפונה ותותים במקרר בכלי אטום כשלושה-ארבעה ימים.

עוגת פיסטוק, מסקרפונה ותותים
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements